Nieuws 2020

Nieuws 2019Nieuws 2021

Weet u iets waarvan u vindt dat het op deze pagina te lezen zou moeten zijn, klik dan hier.

Op deze pagina vindt u verenigingsnieuws of nieuws dat direct van invloed is op de vereniging en haar activiteiten en/of op de activiteiten van onze leden.

Noodverordening CORONA. Update juli 2020
Er zijn geen restricties meer.

Noodverordening CORONA. Update 10 juni 2020
In tegenstelling tot eerdere berichten zijn de sanitaire voorzieningen op de haven vanaf a.s. maandag 15 juni weer geopend. Uiteraard blijven ook op de haven de algemene corona voorschriften van kracht.Zie voor de laatste berichtgeving over de geldende “noodverordening Corona” de website van Gemeente Goeree-Overflakkee en de website van Veiligheidsregio Rotterdan-Rijnmond.

Noodverordening CORONA. Update 28 mei 2020
Overnachten in de jachthaven en op het camperterrein is toegestaan voor leden van WSV Ooltgensplaat en voor maximaal 4 passanten met een camper en maximaal 8 passanten met een boot.
Campers en boten moeten wel voorzien zijn van eigen sanitair!

Noodverordening CORONA. Update 27 mei 2020
Overnachten in de jachthaven en op het camperterrein is weer toegestaan voor leden van WSV Ooltgensplaat en voor maximaal 3 passanten met een camper en maximaal 5 passanten met een boot.
Campers en boten moeten wel voorzien zijn van eigen sanitair!

Noodverordening CORONA. Update 5 mei 2020
Met ingang van zaterdag 9 mei mogen mensen met vaste plekken op campings, recreatieparken in Rotterdam-Rijnmond weer volledig gebruik maken van hun stacaravan, boot met vaste ligplaats, recreatiewoning, die voor een heel seizoen aan hen is verhuurd of bij hen in eigendom is. Dit met de voorwaarde dat deze vaste plekken voorzien zijn van eigen sanitair.

Noodverordening CORONA. Update 29 april 2020
Dagverblijf van 07.00 – 22.00 uur op recreatieparken, campings, strandhuisjes en in de jachthavens is weer toegestaan. Behalve deze maatregel blijven andere verordeningen onverminderd van kracht, zoals:

• Overnachten blijft vooralsnog verboden.
  • Sanitaire ruimte blijft gesloten!

Zie voor de laatste berichtgeving over de geldende “noodverordening Corona” de website van Gemeente Goeree-Overflakkee.

CORONA. Update 26 april 2020
Was het eerder niet toegestaan de haven in- en uit te varen, vanaf dit weekend is het in- en uitvaren van de haven weer toegestaan, hier zijn wel regels aan verbonden, te weten;

• Men mag alleen aan boord gaan om direct uit te varen, dagrecreatie aan boord in onze haven is NIET toegestaan
  • Overleg met de havenmeester om aan boord te gaan is niet nodig
  • Onderhoud aan boord is en blijft verboden, alleen hoogst noodzakelijk onderhoud is mogelijk. Schilderen wordt niet gezien als hoogst noodzakelijk onderhoud en schoonmaken ook niet
  • Vaar je het Volkerak op en je gaat voor anker om vervolgens je boot schoon te maken is dit geen probleem natuurlijk. Let daarbij uiteraard wel op wat je overboord spoelt!
  • De maatregelen RIVM blijven gehandhaafd, ook op het water!

Passanten mogen de haven niet bezoeken en het sanitair blijft gesloten!

Dus kort gezegd, je komt aan boord, gooit de trossen los en je gaat varen. Als je terug komt, leg je de boot vast en je gaat naar huis. Houdt je aan de regels, als we hier niet goed mee omgaan draait de veiligheidsregio de “versoepeling” wellicht weer terug!

De sluis is inmiddels weer geopend.

Spreek elkaar gerust aan en neem de RIVM maatregelen serieus, “samen kunnen we dan Corona verslaan.” Doe voorzichtig en let op elkaar.

CORONA. Update 7 april 2020
Vanaf heden is dagrecreatie in de jachthaven niet toegestaan en mag er ook geen onderhoud meer uitgevoerd worden aan boten die in de haven liggen. Ook het in- en uitvaren van de haven is niet toegestaan!
De noodverordening geldt voor onbepaalde tijd en handhaving wordt uitgevoerd door de Gemeente Goeree Overflakkee. Zie ook de website van Gemeente Goeree Overflakkee of de website iGO.nl

ZONNEPANELEN
Sinds zaterdagmiddag 11 april zijn maar liefst 41 zonnepanelen op het clubgebouw geplaatst die ervoor zorgen dat de elektriciteitsmeter wordt teruggedraaid!

CORONA. Update 31 maart 2020
Naast de sluiting van het sanitair en het niet toelaten van passanten, is het ook voor de vaste ligplaatshouders vanaf morgen niet toegestaan om te overnachten op de boot!

CORONA 28 maart 2020
Door de Veiligheid Regio Rotterdam, waaronder ook Goeree Overflakkee valt, is besloten dat campings en jachthavens gesloten worden. Vanwege het risico op onderlinge besmetting is toeristisch kamperen niet meer toegestaan. Het gaat hierbij om kampeerplaatsen, camperplaatsen en seizoensplaatsen.

Voor jachthavens geldt dat deze niet meer toegankelijk zijn voor passanten. Ook sanitairgebouwen (douches en toiletten) zijn nu gesloten.

In verband met situatie rond de uitbraak van het Coronavirus zijn alle clubactiviteiten tot nader bericht uitgesteld of afgelast. Leden ontvangen persoonlijk bericht wanneer hierin iets verandert.