Update 2015-05-30

Kort verslag zwembadtraining.
Om 12.15 uur staat er een aanhanger met daarop twee Optimisten voor het zwembad de Straver. We kunnen door de dienstingang de bootjes naar binnen brengen.
Alle cursisten staan te trappelen om zich om te kleden en het water in te mogen. De cursisten worden in drie groepen gedeeld en gaan snel aan de slag. Groep 1 moet een Optimist laten omslaan, groep 2 laat een Optimist zinken en de derde groep oefent zwemmen en veiligheid met een zwemvest.
Het blijkt dat het natuurlijk heel moeilijk is om, met een zwemvest aan, iets van de bodem van het zwembad op te duiken. Het lukt echt niet om een Optimist te laten zinken, ook niet met extra 200 kilo van Arno en Rob. Een Optimist rechtop zetten is een klein kunstje, als je weet hoe het moet.
We sluiten af met een wedstrijdje jongens tegen de meisjes met twee bootjes in het water.
Iedereen heeft veilig en vertrouwd met de bootjes om leren gaan en zijn klaar om volgende week in open water te laten zien hoe het moet.
Rob.