Update 2014-03-22

Op zaterdag 14 juni, zaterdag 21 juni, donderdag 26 juni en zaterdag 5 juli willen we aan maximaal 12 kinderen zeilles geven. Een aanvraag voor het reserveren van een trailer met Optimisten voor die dagen is inmiddels gedaan. Bevestiging daarvan wordt komende week verwacht.

Er is op 18 maart een overleg met de afdeling Jeugdsportbeleid van de gemeente geweest. Aanstaande week wordt er samen met hen en de 2 basischolen van Ooltgensplaat bezien of er tijdens de Nationale Sportweek, van 19 t/m 26 april 2014, een kano-middag georganiseerd kan worden. Het is alleen wel wat kort dag en die week is een lastige week i.v.m. Pasen en de Koningsspelen.
Mocht het voor dit jaar niet lukken dan verplaatsen we het naar 2015.

Sportteam GO organiseert ook ieder jaar voor alle sportverenigingen een kennismakingsronde met 4 sportmomenten. Kinderen van basisscholen van heel het eiland kunnen zich daar voor opgeven en 4 sportmomenten mee doen. Voor 2015 gaan wij 4 zeillessen op zaterdagen daarvoor benutten.

JUNIOR VAARCERTIFICAAT

Als je daaraan wilt meedoen moet je jezelf wel even aanmelden. Je kan het aanmeldingsformulier voor het Junior Vaarcertificaat hier downloaden.
De cursus is opgezet voor jeugdleden van de WSV Ooltgensplaat en leerlingen van het basisonderwijs, groep 7 en 8, van de openbare- en christelijke school uit Ooltgensplaat. Deelname hieraan is GRATIS!

Jeugdzeilcommissie

Het jeugdzeilen zal dit seizoen (2014) worden opgepakt door Jos Wijnen, Arno van der Heijden, Harold Paagman, Rob Moree en Roland Groenewoud.
Vanuit het bestuur is Tedje van der Heijden de contactpersoon hiervoor.

De jeugdzeilcommissie is hard aan het werk, er wordt o.a. samenwerking gezocht met andere watersportverenigingen op het eiland. Op 27-02-2014 had bij de WSV de Bommelse Gors een overleg plaats, met als doel te kijken of we onze krachten kunnen bundelen.
Daarnaast wordt onderzocht of we, als WSV Ooltgensplaat, mee kunnen doen aan de landelijke sportweek. Bijvoorbeeld door met de groepen 6 t/m 8 een kanotocht houden. Dit zijn zaken waar op dit moment aan wordt gewerkt.