Update 2014-04-15

In deze update kunt u de uitnodiging voor het jeugdzeilen downloaden.

Er zijn voor de lessen voor het JUNIOR VAARCERTIFICAAT, die door Jos Wijnen gegeven worden, definitief 14 aanmeldingen. De kinderen die daaraan meedoen krijgen nu ook de uitnodiging voor het jeugdzeilen.
Leden van de vereniging kunnen zich hier natuurlijk ook voor opgeven.

De datums voor de zeillessen zijn vastgesteld op 14, 21 en 28 juni, 5 juli, telkens van 10:00 tot 15:00 uur.
Om goed voorbereid aan de zeillessen te kunnen beginnen is er op 10 mei een zwembadtraining die, in samenwerking met WSV de Bommelse Gors, in zwembad de Staver te Middelharnis gegeven zal worden.
Op die datum is er ook de officiële opening van het vaarseizoen van de vereniging. Het jeugdteam kan vanwege de zwembadtraining dus niet bij de opening aanwezig zijn.

OPROEP VRIJWILLIGERS
Bent u begaan met het jeugdzeilen en heeft u nog wat tijd over? Vrijwilligers, die kunnen helpen met te water laten en weer opbergen van de Optimisten, zijn op de zeillesdagen meer dan welkom. Dus, “meldt u massaal aan!” U maakt de commissie jeugdzeilen daar heel blij mee. Aanmelden kan bij Tedje van der Heijden. Zie voor contactgegevens de contactpagina.

Er is voor het jeugdteam kleding aangeschaft, d.w.z. polo’s en jassen, die zijn voorzien van het logo van onze vereniging, de deelnemende kinderen krijgen een t-shirt met logo.
Zo zijn het jeugdteam en de cursisten goed herkenbaar en van elkaar te onderscheiden.

Ook tijdens de sportweek, van 19-26 april, komt de watersport aan bod. Een aantal onderdelen hebben een watersportkarakter en Tedje van der Heijden is op 25 april actief bij OBS Regenboog te Ooltgensplaat bij het begeleiden van de spellen.

In navolging van dit alles zal het bestuur bezien of er bij de afsluiting van het seizoen nog een vervolg kan komen, bijvoorbeeld in de vorm van een kanotocht o.i.d.